Awarie zdarzają się w najmniej spodziewanym momencie, podczas wakacyjnych wyjazdów, daleko od domu, za granicą. Nie zawsze wiemy do kogo zwrócić się o pomoc, problemem może być bariera językowa. Program bezpłatnej pomocy drogowej Assistance zapewni Państwu poczucie bezpieczeństwa zarówno podczas podróży w Polsce, jak i w Europie, przez cały okres gwarancji pojazdu.
W przypadku unieruchomienia samochodu, nie pozwalającego na kontynuowanie jazdy w sposób bezpieczny lub zgodny z przepisami, będącego skutkiem awarii części, podzespołów lub akcesoriów pojazdu objętego gwarancją producenta, dany Assistance w zależności od zaistniałej sytuacji świadczy następujące usługi:
- próbę naprawy lub usprawnienia pojazdu w miejscu awarii,
- holowanie samochodu w przypadku, gdy naprawa lub usprawnienie w miejscu awarii nie są możliwe oraz przewóz pasażerów do najbliższego Autoryzowanego Partnera Serwisowego Škoda Auto, Vw , Audi i Seat.
Możliwie najszybsze usunięcie usterki u Autoryzowanego Partnera Serwisowego w ramach obowiązujących warunków gwarancji.
W przypadku, gdy naprawa nie może być zakończona w dniu przyjęcia zgłoszenia awarii, Autoryzowany Partner Serwisowy zapewni Państwu, w miarę możliwości, jedną z następujących usług:
- wynajęcie samochodu na czas trwania naprawy (maks. 3 kolejne dni kalendarzowe, klasa B)*,
- nocleg w hotelu średniej klasy dla osób podróżujących uszkodzonym samochodem,
- transport do celu podróży (publicznymi środkami komunikacji).
Wszystkie wymienione usługi są bezpłatne.
W przypadku skorzystania z usługi noclegu w hotelu istnieje możliwość wynajęcia samochodu zastępczego lub skorzystania z innego środka lokomcji. Warunki i limity dotyczące tej usługi określone są szczegółowo dla każdej marki z osobna. Bezpłatnej usłudze pomocy drogowej nie podlegają zdarzenia wynikające z:
braku paliwa lub użycia niewłaściwego typu paliwa, uszkodzenia opony, zatrzaśnięcia drzwi z kluczykami w środku, zgubienia kluczyków, awarii niefabrycznego alarmu lub innych urządzeń nie będących fabrycznym wyposażeniem pojazdu, zawinionego działania kierowcy lub pasażerów.
Usługi Assistance dostępne są w większości krajów Europy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Szczegółowe informacje dotyczące Państwa samochodu znajdą Państwo w dokumentach pojazdu (książce pojazdu) pod hasłem Dożywotnia Gwarancja Mobilności / Assistance lub kontaktując się z pracownikami naszych firm.
* Osoby korzystające z wynajmu pojazdu zastępczego zobowiązane będą do spełnienia wszystkich warunków zwykle wymaganych od osób wypożyczających samochód. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z samochodu zastępczego jedynie na terenie Państwa, na obszarze którego zaistniała awaria. Autoryzowany Partner Serwisowy nie pokrywa kosztów paliwa, dodatkowego ubezpieczenia i innych