14 lutego 2024 mięliśmy okazję gościć w naszych salonach nową prezes Volkswagen Groupe Polska - Carlę Wentzel. Była to pierwsza wizytacja Pani prezes od momentu objęcia obecnego stanowiska.
Zdjęcie: Jason Clarke
Pierwszego stycznia 2024 toku Carla Wentzel objęła
stanowisko prezesa zarządu Volkswagen Group Polska jako pierwsza w historii
kobieta. Zastąpiła Pavla Šolca, który po zakończonym kontrakcie wrócił do
centrali marki Škoda, gdzie będzie wdrażał i koordynował realizację
strategicznych projektów w obszarze sprzedaży.
Carla Wentzel pochodzi z Republiki Południowej Afryki, z Grupą Volkswagen związana jest od ponad 35 lat. W swojej karierze obejmowała wiele managerskich funkcji, na swoim rodzimym rynku m.in. w obszarach sprzedaży, marketingu, aftersales, rozwoju sieci dealerskiej oraz customer experience. Pełniąc funkcję dyrektora marki Volkswagen została wyróżniona tytułem najbardziej wpływowej kobiety w biznesie i w rządzie w Republice Południowej Afryki.
·
Inicjatywa „goTOzero RETAIL” wspiera partnerów detalicznych marek
Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe, Škoda , SEAT/CUPRA i Audi w
zmniejszaniu ich śladu ekologicznego
·
Emisje CO 2 globalnej sieci obejmującej około 17 000
dealerów ze 150 krajów spadną do 2030 r. o co najmniej 30 procent w porównaniu
z rokiem 2020
·
Nowy proces certyfikacji ocenia około 70 kryteriów z czterech głównych
obszarów: zmiany klimatyczne, zasoby, zgodność z
wymogami ochrony środowiska i ekosystemy
Carla Wentzel, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, dodaje: „Ochrona środowiska wymaga od nas wszystkich. Tym samym jesteśmy szczególnie dumni, że partner detaliczny z Polski jako pierwszy na świecie zakwalifikował się do nowego certyfikatu zrównoważonego rozwoju Grupy goTOzero RETAIL. Wielkie gratulacje i słowa podziękowania dla Michała Ignaszaka za zaangażowanie, pionierskie podejście, inwestycje i co bardzo ważne, zaangażowanie zespołu. Zachęcamy wszystkich partnerów do uzyskania certyfikatów dla swoich dealerów i poprawy ich wyników w zakresie ochrony środowiska. Oprócz aktywnej ochrony przyrody, zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy dla klientów i podnosi atrakcyjność pracodawcy’’.