Maksymalne bezpieczeństwo

Maksymalne bezpieczeństwo

Maksymalne bezpieczeństwo - Pojazdy elektryczne ŠKODA tak samo bezpieczne jak modele z silnikami spalinowymi.

› Ochrona przed uderzeniami i ochrona przed przeciążeniem akumulatorów wysokonapięciowych to priorytety

› Akumulator wysokonapięciowy w ŠKODA ENYAQ iV zainstalowany w podwoziu w celu zapewnienia bezpieczeństwa w razie wypadku

› Ochrona przeciwpożarowa i bezpieczeństwo e-samochodów potwierdzone w niezależnych testach

 

Mladá Boleslav, 28 lipca 2021 r. – Od początkowego etapu rozwoju pojazdów elektrycznych ŠKODA iV inżynierowie ŠKODA AUTO stosują szereg środków, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pojazdów, nawet w razie wypadku. Szczególną uwagę przywiązuje się do instalowania akumulatorów wysokonapięciowych w taki sposób, aby były odporne na uderzenia i chroniły je przed przeciążeniem. Dzięki temu pojazdy elektryczne są tak samo bezpieczne, jak samochody z silnikami spalinowymi w razie wypadku.

 

Nowoczesne samochody elektryczne chronią swoich pasażerów w razie wypadku równie skutecznie i kompleksowo, jak pojazdy z silnikami spalinowymi. Potwierdza to również ŠKODA ENYAQ iV, która ostatnio uzyskała najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP , kontynuując serię najlepszych wyników dla pojazdów ŠKODA. Pod względem ochrony pasażerów dorosłych i dzieci, w pełni elektryczny SUV otrzymał najwyższy wynik w historii w europejskim teście referencyjnym bezpieczeństwa zderzeniowego. Dobrze zabezpieczony akumulator wysokiego napięcia ENYAQ iV nie stwarzał większego ryzyka. Zostało to również potwierdzone w niezależnych badaniach przeprowadzonych przez badaczy wypadków i ekspertów ds. Bezpieczeństwa pożarowego: akumulatorowe pojazdy elektryczne mają taki sam poziom bezpieczeństwa zderzeniowego jak modele z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi.

 

Idealny projekt: akumulator ŠKODA ENYAQ iV zainstalowany w podwoziu w celu zapewnienia bezpieczeństwa w razie wypadku

Bardzo rzadko zdarza się, aby samochód elektryczny zapalił się po wypadku. Nawet gwałtowne uderzenie nie wystarczy, aby wywołać pożar baterii. Tylko w mało prawdopodobnym przypadku uszkodzenia lub odkształcenia zasobnika energii ogniwa akumulatora mogą się zapalić. Aby zmniejszyć to ryzyko, na przykład akumulator w ŠKODZIE ENYAQ iV jest montowany w podwoziu w celu zapewnienia bezpieczeństwa w razie zderzenia. Same moduły są umieszczone w stabilnej, w większości wodoodpornej obudowie.

 

Zaawansowany system bezpieczeństwa w razie wypadku

Inżynierowie zwracają szczególną uwagę na zapobieganie przeciążeniu zasobnika energii. Zaawansowana technologia bezpieczeństwa z przekaźnikami ochronnymi i rozbudowanymi czujnikami zapewnia, że ​​ryzyko przeciążenia elektrycznego lub termicznego jest minimalne. Temperatura akumulatora napędowego, stan naładowania i inne parametry są stale monitorowane. Ponadto system wysokiego napięcia został zaprojektowany jako iskrobezpieczny; w przypadku awarii lub wypadku komponenty elektryczne są odłączane od akumulatora w ciągu milisekund, dzięki czemu nie ma napięcia i nie ma zagrożenia dla pasażerów.

 

Niezależne testy, z których niektóre wykraczają daleko poza wymagania prawne, wykazały, że dobrze zabezpieczone akumulatory pozostają nieuszkodzone nawet w przypadku deformacji nadwozia, a w przypadku rzeczywistej kolizji nie występuje zwiększone ryzyko pożaru. Zintegrowany system wyłączania reagował również bezpiecznie i niezawodnie we wszystkich testach.



Filtruj wyniki

Logo volkswagen
Logo vwuzytkowe
Logo vfs
Logo audi
Logo skoda
Logo seat
Logo castrol
Logo cnp
Logo dwa
Logo nora
Logo sikkens